۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 1003175

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: که هیچ دانش آموزی نباید از چرخه تحصیل باز بماند.

هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند

سید مجتبی هاشمی با بیان اینکه حضور مدارس در محلات به عنوان یک ضرورت است، افزود: تصور این‌که هر جایی به صورت سیستمی جمعیت هست مدرسه نیز وجود دارد اشتباه است به دلیل آن‌که زیرساخت‌ها با جمعیت مطابقت ندارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مکان‌ها عواملی مانند نزدیک و دور بودن مدرسه برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: مهاجرت‌ها، جابجایی جمعیت، عمر مدارس _مدارسی که عمر استفاده از آن‌ها زیاد بوده و استفاده مجدد از آن امکان‌پذیر نیست_، خارج بودن مدرسه از جریان خدمت‌دهی وتامین نشدن زمین از جمله مسائلی زیرساختی شرایط مطابقت جمعیت و مدرسه است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت‌آموزش‌وپرورش با بیان این‌که باید تمهیداتی اندیشیده شود که هیچ دانش‌آموزی از چرخه تحصیل بازنماند، گفت: در سطح منطقه، ستادی تحت عنوان ستاد ثبت‌نام برای تنظیم‌گری تشکیل شده است که اگر مکانی یا محله‌ای امکانات لازم را برای ارائه خدمت ندارد، شرایط به گونه‌ای هدایت شود که به بهترین شکل مانند ایجاد کلاس جدید به کار خود ادامه دهد.

هاشمی با بیان اینکه گاهی در یک مدرسه امکان ایجاد فضای فیزیکی وجود دارد ولی مدیر مدرسه امکان تشکیل کلاس را ندارد، افزود: مدیر مدرسه باید به اداره پیشنهاد تامین کند چرا که برای تامین نیروی انسانی باید هماهنگی ایجاد شود، لذا رفت و آمد بین مدرسه و آموزش و پرورش منطقه امری عادی است تا منطقه هم بداند اگر ثبت‌نام از یک کلاس به کلاس دیگر انجام شد برای آن مدرسه، معلم تامین کند.

وی با بیان اینکه گاهی والدین اقدام به نوشتن قولنامه غیرواقعی می‌کنند، ادامه داد: احراز سکونت در آیین‌نامه به عهده مدیر مدرسه است، چرا که این یک تصمیم اقتضایی است و مدیر مدرسه تشخیص می‌دهد، به هرحال ناهمگونی زیادی در سکونت‌ها وجود دارد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت‌آموزش‌وپرورش درباره موضوع رسیدگی به اعتراضات در مورد مدارس نیز افزود: رسیدگی به اعتراضات در مرکز نیروی انسانی برنامه‌ریزی شده، ما بر فرایند اعتراضات نظارت می‌کنیم و بر خود ماهیت کار نظارت نمی‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه فرآیند اعتراضات طی ۲سال گذشته سامان‌دهی شده است، اظهار کرد: هر کسی می‌تواند در زمان مشخص اعتراض خود را در سامانه ثبت و دلایلش را ابراز کند، دلایل اخذ در سامانه به شکل منظمی قابلیت پیگیری دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.